ناپ کامرس

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس یک پلتفرم یکپارچه قابل اعتماد برای راه اندازی موفق فروش اینترنتی به همراه ماژول ها و قابلیت های یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

تحول دیجیتالی، انعطاف پذیری کسب و کار، کاهش هزینه، تداوم کسب و کار و بهبود تجربه کاربر همه مواردی هستند که روز به روز مورد توجه شرکت ها و دولت ها قرار گرفته اند، زیرا بر سودآوری و تداوم این شرکت ها در بازار جهانی که به سرعت در حال تحول است تأثیر زیادی می گذارد. با توجه به تغییراتی که در محیط های کاری ایجاد شده است، ناشی از همه گیری اخیر کرونا، دیجیتالی شدن تجارت ضروری است، که سرنوشت بسیاری از مشاغل را رقم زده است.

تحول دیجیتال چیست؟

وقتی می گوییم دیجیتالی شدن یا تبدیل دیجیتال، منظور ما دو معنی متفاوت است. دیجیتالیزاسیون با تبدیل فرایندهای سنتی به دیجیتال با استفاده از فناوری های مختلف برای حمایت و بهبود مدل ها و فعالیت های تجاری سروکار دارد. در مورد تحول دیجیتال، این جامع تر است، زیرا مربوط به ادغام فناوری دیجیتال در کلیه فعالیت ها و مشاغل شرکت ها و موسسات است. این روش کل عملکرد خود را از مدلهای عملیاتی، افراد و فناوریها به روشها و موارد دیگر تبدیل می کند.

و تحول دیجیتالی با هدف جایگزینی معاملات بلندمدت با فرآیندهای ساده و با کارایی بالا انجام می شود و همیشه با حل یک مشکل یا استفاده از فرصتی آغاز می شود که ممکن است تجربه مشتری را بهبود بخشد، هزینه ها را کاهش داده یا سودآوری را افزایش دهد. به عنوان مثال، شرکت ها و دولت ها از کار با کاغذ به سمت استفاده از نرم افزار مدیریت کسب و کار و مرکز داده می روند و به جای انجام CRM سنتی، نرم افزار CRM را جایگزین آن می کنند.

تاریخچه تحول دیجیتالی

تحول دیجیتالی یکی از مفاهیم بسیار مورد بحث و تمرکز این روزها است و این امر در دهه 1990 هنگامی که اینترنت به وجود آمد، صادق بود. در آغاز قرن بیست و یکم، اشکال سنتی اسناد و تصاویر را به فرمت های دیجیتالی تبدیل کرد و امروزه دیجیتالی شدن همه قسمت های زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده و بر نحوه کار ما تأثیر می گذارد. با معرفی مدلهای جدید کسب و کار ، محیط کار شرکتی را تغییر داده است.

این تحول دیجیتالی به مجموعه ای از فناوری ها مانند هوش مصنوعی (AI)، رایانش ابری و اینترنت اشیا (IOT)، علاوه بر نرم افزار مدیریت داده ها و تجزیه و تحلیل، که برای فرایند تحول دیجیتال ضروری است و با هدف تسریع دیجیتالی شدن بستگی دارد. شرکت هایی که به تحول فناوری اهمیت نمی دهند یا استراتژی دیجیتالی موثری را توسعه نمی دهند، در نهایت از بازار خارج خواهند شد.

نمونه ای از خروج برخی از شرکت ها از بازار، شرکت "کداک" است که در زمینه ساخت دوربین های عکاسی تخصص دارد. از این فناوری بهره ای نبرد و محصولات آن پس از شروع به کار شرکت "سونی و کانن" از نظر فنی منسوخ شدند. به دوربین های دیجیتال بروید این دو شرکت مزایای متعددی را نسبت به دوربین های سنتی در اختیار کاربران قرار دادند که باعث شد شرکت کداک از رقابت خارج شود.

امروزه فن آوری های دیجیتالی بسیاری از صنایع را دگرگون کرده اند و پیشرفتهای اساسی در فعالیتها و نحوه ارائه خدمات و محصولات ارائه می دهند. در آینده، فرصت های دیجیتالی زیادی وجود خواهد داشت که ما هرگز تصور نمی کردیم، و ویروس کرونا از ما دور نیست. کار آنلاین و مدیریت تیم از راه دور شکوفا شده است و فناوری هایی مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و ارزهای رمزنگاری شده رونق گرفته است.

جنبه های تحول دیجیتالی در دنیای تجارت

تحول دیجیتالی دنیای تجارت را تغییر داده و بسیاری از مفاهیم و فعالیتهای قدیمی را تغییر داده است. به عنوان مثال، در گذشته، بر بازاریابی روزنامه ها و تلویزیون متکی بود. امروزه کانالهای بازاریابی جدید، کارآمدتر و ارزان تر ظاهر شده است که در بازاریابی دیجیتال نمایندگی شده است. در اینجا چیزی است که تحول دیجیتالی به دنیای تجارت آورده است:

ظهور مشاغل و شرکت های دیجیتالی

با تحول دیجیتالی، شرکتهای جدیدی پدید آمده اند که در تمام یا بخشی از فعالیتهای خود به فناوری وابسته هستند تا بتوانند خدمات لازم برای تحول دیجیتالی را برآورده کنند. در حال حاضر، شرکت های نرم افزاری غالب ترین در بازار جهانی هستند، زیرا پروژه های فنی را طراحی و اجرا می کنند و خدمات پشتیبانی فنی را از نظر شبکه ها، امنیت سایبری، نگهداری سرور، بازاریابی دیجیتال و سایر ابزارهای ضروری ارائه می دهند.

تسهیل عملیات و به دست آوردن محصولات

در گذشته، شرکت ها برای مدیریت مشاغل خود وقت و تلاش زیادی صرف می کردند، به عنوان مثال، فرآیند مدیریت موجودی از طریق استفاده از اسناد کاغذی و ثبت و محاسبه موجودی با توجه به فرایندهای پیچیده حسابداری انجام می شد، اما اکنون سیستم های مدیریت موجودی (سیستم مدیریت انبار) استفاده می شود.

این نرم افزار برای نشان دادن اندازه موجودی زمان واقعی بر اساس اقلام و نوع، نشان دادن سود سهام و تشخیص ارزش سهام در زمان واقعی کار می کند. به سادگی، این امکان را به شما می دهد تا تمام جنبه های موجودی خود را نظارت کنید، از هر کجا و در هر زمان، تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به اینترنت و رایانه یا تلفن است. همین امر در مورد مصرف کنندگان نیز صادق است. تنها با چند کلیک می توانید اطلاعات محصول را از قیمت، مشخصات و غیره بیاموزید و سپس آن را سفارش دهید تا بدون دردسر رفتن به فروشگاه به شما در منزل برسد.

ظهور تکنیک های بازاریابی دیجیتال

چه کسی از ما انتظار داشت که روابط مشتری را از طریق فیس بوک مدیریت کند یا مشاغلی را ایجاد کند که در ابتدا در وب سایت تأیید شده بود. اما اکنون این امر به واقعیت تبدیل شده است، زیرا فناوری های جدیدی از بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و سایر موارد بوجود آمده است.

که باعث تغییر ماهیت فعالیت های شرکت ها شد. در حال حاضر ، هیچ برنامه بازاریابی بدون بازاریابی دیجیتال وجود ندارد که هزینه را کاهش دهد و دسترسی به مشتری مناسب را در زمان مناسب امکان پذیر کند.

دولت الکترونیکی

دولتها برای تحقق آن همیشه از دیجیتالی درخواست می کنند، بنابراین شما آنها را اولین کسی می دانید که با آن شروع می کنند، زیرا به آنها امکان می دهد یک رابطه شفاف ایجاد کنند که عملکرد آنها با سرعت و دقت مشخص می شود و هدف آن بهبود کیفیت خدمات ارائه شده است. به شرکتهای دولتی و خصوصی و همه اینها از طریق بهبود زیرساخت های دولتها و خودکارسازی کار وزارتخانه ها و نهادها انجام می شود.

اگر از دولت الکترونیک مثال بزنیم، متوجه می شویم که دولت ایران راه زیادی را طی کرده است. در حال حاضر، شهروندان می توانند کلیه معاملات را از طریق برنامه ها و نرم افزارهای اختصاصی انجام دهند، که منجر به افزایش سطح کیفیت و کارایی خدمات، کاهش هزینه ها برای شهروندان و دولت و جلب رضایت شهروندان از این خدمات می شود.

آموزش الکترونیکی

با تغییر شیوه های تدریس سنتی به سیستم های آموزشی، دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت که با فعال کردن برنامه ها و پیشنهادات مشارکتی، جزء حیاتی فرایند آموزشی باشند. دانش آموزان همچنین این فرصت را خواهند داشت که با سرعت خود یاد بگیرند تا با سالهای طولانی تحصیلی طولانی مدت محدود نشوند.

آموزش الکترونیکی همچنین به یادگیری و کسب مهارت های زیادی در زمینه های مختلف کمک می کند. یکی از نمونه های بارز آکادمی به حساب می آید که دوره های آموزشی و درس های مختلفی را در زمینه های مختلف آموزشی، به ویژه برنامه نویسی ارائه می دهد که هرکسی می تواند در هر زمان از آن بهره مند شود.

موانع تحول دیجیتالی

تحول دیجیتال بدون تلاش هماهنگ و زیرساخت دانش و مهارت خوب ، علاوه بر زیرساخت های ارتباطات، اینترنت، برق و غیره امکان پذیر نیست. این شامل نهادها و شرکت ها و دیدگاه آنها در مورد تغییرات است و چالش های زیادی پیش روی تحول دیجیتال وجود دارد ، به ویژه در کشورهای در حال توسعه:

خود دگرگونی مانعی است

وقتی می گوییم تحول دیجیتال، منظور ما این نیست که فعالیت یا گروهی از فعالیتهای شرکت یا دولت تغییر می کند، بلکه منظور خودکارسازی همه وظایف و مشاغل است، به این معنی که باید یک استراتژی دیجیتالی خاص وجود داشته باشد و در به طور سازگار، و این پیاده سازی به زمان و قابلیت های شناختی و مادی با تقویت همکاری و به اشتراک گذاری داخلی و خارجی نیاز دارد.

بیسوادی فناوری

تصور کنید که تمام سیستم های تجاری دیجیتالی شده اند، اما شهروندان یا کارکنان نمی توانند از آنها سوء استفاده کرده و به دلیل آنچه "بی سوادی دیجیتالی" نامیده می شود، از آن بهره مند شوند. بیسوادی فناوری بزرگترین چالش فرایند دیجیتالی شدن در کشورهای در حال توسعه است. این امر ایجاد یک محیط دانش را ضروری می کند که افراد را به یادگیری و کسب مهارت های جدید برای از بین بردن این بی سوادی و ایجاد یک جامعه دیجیتالی تشویق می کند.

زیرساخت دیجیتال

هیچ تحول دیجیتالی بدون زیرساختی که نیازهای محیط دیجیتال را برآورده کند وجود ندارد، زیرا یکی از موانع پیش روی فرآیند دیجیتالی شدن است که در اتصال به اینترنت، ثبات منبع برق، در دسترس بودن مهارت ها و تخصص ها نشان داده می شود. امنیت سایبری و سایر جلوه ها. خبر خوب این است که کشورهایی در زمینه زیرساخت پیشرفت کرده اند و ما چهار مورد از آنها را در شاخص سرعت جهانی اینترنت در سراسر جهان در این ماه پیدا کرده ایم و آنها تجربیات و مهارت های شناختی خود را بهبود بخشیده اند.

عدم پذیرش ایده تحول دیجیتالی

همه شرکت ها، دولت ها، کارگران یا شهروندان خواهان تحول دیجیتالی نیستند. سازمانهای بزرگ تغییر را به راحتی نمی پذیرند و تنها در صورتی به آن دست می یابند که احساس کنند ممکن است با خطرات واقعی روبرو شوند. علاوه بر این، عامل ترس از شکست ظاهر می شود، زیرا تحول دیجیتالی به معنای روشهای جدید کار و روشهایی است که با آنچه قبلاً متفاوت بود متفاوت است، که باعث ترس از شکست در انجام این تغییر می شود.

در چارچوب مرتبط، اکثر کارگران اراده و تمایل مشتاقانه ای برای یادگیری شیوه های جدید کار ندارند و این طبیعتاً منجر به چیزی می شود که "مقاومت در برابر تغییر" نامیده می شود و شرکت ها باید عاقلانه و هوشمندانه با این مقاومت برخورد کنند.

چرا تحول دیجیتالی به یک امر ضروری تبدیل شده است؟

مدیریت کسب و کار را ساده کنید

با استفاده از داده های دیجیتالی و دور شدن از پرونده ها و اسنادی که کمدها را پر می کنند، فرآیند مدیریت آسان تر و دقیق تر خواهد بود، زیرا اطلاعات کلی وجود دارد که بر اساس آنها تصمیم گیری می شود. تحول دیجیتالی از طریق سیستم های مدیریت داده، آن را برای مراجع بعدی جمع آوری، تحلیل و بایگانی می کند.

به عنوان مثال، هنگامی که دولت ها داده ها را برای همه شهروندان کشور جمع آوری کرده اند، این کار را برای آنها هنگام شروع هرگونه برنامه خدمات بسیار آسان می کند. آنها می توانند تعداد شهروندان، درصد مردان، زنان، جوانان، میانگین سن آنها و غیره را بدانند. که بر اساس اطلاعات صحیح به روز شده، تصمیمات دقیقی می گیرد.

بهبود CRM

خدمات دیجیتالی تا زمانی که با مشتریان برخورد نکند، در تمام فعالیت های شرکت نفوذ می کند. شرکتها باید از سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنند، که به آنها در شناسایی مشتریان بالقوه و موجود کمک می کند، وظایف بازاریابی را خودکار می کند، در مورد رفتار مصرف کننده یاد می گیرد و گزارشهای آنی ارائه می دهد.

یک نمونه قوی از تحول دیجیتالی و استفاده از سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری، شرکت پخش ویدئویی "Netflix" است که به عنوان استارتاپ اجاره سی دی شروع به کار کرد و سپس با معرفی پخش آنلاین، تجارت خود را گسترش داد. از طریق دیجیتالی شدن، این امکان را دارد که با ترجیحات مشتری آشنا شده و سپس این ترجیحات را برای هر مشتری به صورت جداگانه نمایش دهد. این باعث شده است که اکنون یکی از بزرگترین شرکت های پخش فیلم و ویدئو در اینترنت باشد.

کسب مزیت رقابتی

با تحول دیجیتالی، شرکت ها می توانند مزیت رقابتی را با کاهش هزینه ها یا با به دست آوردن محصولات با کیفیت بالا به دست آورند. با اتخاذ هوش مصنوعی (AI) در کارخانه ها، محصولات معیوب را می توان در خط تولید شناسایی کرد و سپس مجدداً برای پردازش برداشت. همچنین، شرکت ها باید به صورت دیجیتالی دگرگون شوند زیرا رقبا این کار را انجام می دهند و اگر همچنان سرسخت باشند ، مانند شرکت "کداک" که قبلاً ذکر کردیم از بازار خارج می شوند.

مدیریت بهتر زنجیره تامین

با استفاده از هوش مصنوعی در پیش بینی موجودی، روبات های انبار و فناوری های بلاکچین برای ردیابی مواد اولیه تا محصولات نهایی، علاوه بر فروشگاه های آنلاین و موجودی خودکار، مطمئناً مدیریت زنجیره تامین و تأمین کنندگان بهبود یافته و رضایت مشتری را تضمین می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۳
مریم رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی