ناپ کامرس

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس یک پلتفرم یکپارچه قابل اعتماد برای راه اندازی موفق فروش اینترنتی به همراه ماژول ها و قابلیت های یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

بازاریابی تجربی چیست؟

بازاریابی تجربی نوعی بازاریابی مستقیم است و نام های دیگری مانند بازاریابی تعاملی و بازاریابی مشارکتی نیز دارد.

شرکت ها و کارفرمایان محصولات تولید انبوه را به منظور آزمایش و قضاوت در مورد محصول برای مشتریان خود در دسترس قرار می دهند. این روش ممکن است جدید و متفاوت باشد، اما برای مشتریانی که از خرید هیچ کالایی اطمینان ندارند بیشتر معتبر است.

چرا شرکت ها به بازاریابی تجربی متوسل می شوند؟

مردم معمولاً تا قبل از خریدن کالای جدید اقدام به خرید آن نمی کنند و در اینجا بازاریابی تجربی برای افزایش احتمال خرید مجدد این محصول به وجود می آید و به همین دلیل شرکت ها برای تبلیغ محصول خود از این نوع بازاریابی استفاده می کنند:

1. وفاداری به برند

در دسترس قرار دادن محصول در اختیار مشتریان برای امتحان رایگان، حس تعلق خاطر این محصول و تعصب برای این برند را ایجاد می کند، بنابراین از وفاداری بالای مصرف کننده اطمینان حاصل می کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که آنها بارها و بارها خرید می کنند.

2. اعتماد مشتریان را جلب کنید

شرکت ها برای دستیابی به اعتماد بین مشتری و شرکت ، دستیابی به تعامل مثبت ، ایجاد نوعی همدلی ، مشارکت فعال در تبلیغ محصول و ایجاد انگیزه برای خرید آن ، طرح آزمایشی بازاریابی را تدوین می کنند.

3. آگاهی از برند

در بازارهای آزمایشی، فراموش کردن برندی که شرکت شما حمل می کند برای مشتریان دشوار است، زیرا تعامل آنها با آن واقع بینانه و ملموس بود. شما برای ساختن این برند تلاش زیادی کرده اید و آرزو دارید مشتریان دائمی را بدرستی درک کنید ماهیت تجارت شما و از برند شما کاملاً آگاه هستند.

4. افزایش محبوبیت و شیوع

دستیابی به محبوبیت و درصد بالای انتشار در بین مشتریان یکی از مهمترین مزایای فرآیند بازاریابی آزمایشی است. همه مسابقه می دهند تا نظرات خود را در مورد این محصول برای دوستان و اقوام بیان کنند، عکس بگیرند و آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند و مردم را به تعجب وا می دارند اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و راه های به دست آوردن آن.

5. از اتلاف مواد خودداری کنید

شرکت ها برای ارزیابی محصولات جدید قبل از اینکه به طور رسمی در دسترس عموم قرار بگیرند، به بازاریابی تجربی متوسل می شوند. این امر به شرکت ها کمک می کند تا در صورت عدم ارزیابی مثبت محصول از مردم، بعداً از ضرر مالی جلوگیری کنند.

نمونه های بازاریابی تجربی

ایده هایی که می توانند در بازارهای آزمایشی اجرا شوند باید مبتنی بر تأثیرگذاری و جذب مشتری و تعامل خودکار با آنها باشد، منحصر به فرد هستند، زیرا تجربه بازاریابی تجربی اساساً مبتنی بر تأثیر عاطفی بر مشتری است و برای این منظور ایده هایی وجود دارد که شرکت ها برای دستیابی به آنها استفاده می کنند تعامل عاطفی با مخاطب، از جمله:

 اتصال منافع مشتریان هدف به اهداف شرکت با ارائه ایده هایی برای کمک به آنها در حل یک مشکل. به عنوان مثال، یک رستوران تصمیم گرفت یک گوشه بازی کودکان ایجاد کند تا مادران و پدرانی که نگران این هستند که فرزندانشان را با خود به بیرون ببرند، آسایش را فراهم کند.

 - قرار دادن مشتری در میان یک تجربه استثنایی و فراموش نشدنی مانند برگزاری سمینارها ، نمایشگاه ها ، پخش زنده ، کنفرانس ها و جشنواره های سرگرمی برای معرفی محصول و مزایای آن و ارائه تخفیف مناسب برای مشتری برای جلب مشتری به سمت هدف بازار.

 - مشارکت با سازمان های خیریه برای توزیع محصول به عنوان یک هدیه خیریه پرداخت نشده به مستحقان، که باعث گسترش محصول می شود و پیوند محکمی بین کالا و مردم ایجاد می کند.

   - تقویت پیوند عاطفی بین شرکت و مشتریان از طریق برخی از فعالیت های تصمیم گرفته شده توسط شرکت مدیریت به منظور ارتقا the نام تجاری ، از جمله شرکت در آموزش مهارت خواندن و نوشتن به کودکان ، برگزاری دوره های آموزشی برای بازاریابی الکترونیکی به جوانان ، یا ارائه وعده های غذایی رایگان به کودکان و سالخوردگان

  -  با برقراری ارتباط مداوم با مشتری ، ارائه پیشنهادات ویژه برای خرید و انجام نظرسنجی درباره سطح خدمات ارائه شده به آنها و آنچه آرزو می کنند ، ارزش مشتری را افزایش دهید که به شما کمک می کند مشتری دائمی کسب کنید.

بهترین روشها در بازاریابی تجربی

گرچه بازاریابی آزمایشی تلاش زیادی می طلبد، اما یکی از موفق ترین کمپین های بازاریابی است که به موفقیت طولانی مدت دست می یابد. برای تمرین بازاریابی تجربی ، باید ویژگی های مخاطبان خود را در بازار بسیار دقیق مطالعه کنید تا بتوانید روش آزمایشی مناسب را برای برنامه بازاریابی خود تعیین کنید. به عنوان مثال ، اگر مخاطبان شما افراد چاق هستند ، عنوان کمپین خود را بسیار احساسی کنید. به عنوان مثال:

شرکت آشپزی ناب

ما به یکی از شرکتهای نیویورک به نام Lean Cuisine وعده های غذایی منجمد کم کالری را ارائه می دهیم. این شرکت شعار خود را "Weight what is important" را مطرح کرد و بازاریابان آن شروع به سersال از رهگذران در مورد مواردی که می خواستند وزن کنند ، حتی اگر اخلاقی: کسانی بودند که می خواستند عشق به فرزندانشان را بسنجند و دیگران می خواهند اخلاق خود را بسنجند. این ابتکار عمل متقابل بزرگی را نشان داد که به میلیون ها نفر از طریق شبکه های مختلف رسید.

شرکت Britvic

به منظور گسترش آگاهی از نام تجاری خود ، شرکت نوشیدنی های غیر الکلی لندن "Britvic" این فرصت را به مشتریان داد تا با توزیع کیسه هایی که شامل محصولات این شرکت از نوشابه ، زنجبیل و مواد مقوی است ، نوشیدنی ها را امتحان کنند. در مناطقی که کیسه نوشیدنی دریافت می کنند در مقایسه با مناطقی که توزیع نشده اند افزایش یافته است.

روباه قرن بیستم

فاکس قرن بیستم با در دسترس قرار دادن فیلم در DVD ، سعی در استفاده از بازاریابی تجربی برای تبلیغ فیلم خود (Bohemian Rhapsody) داشت. علاوه بر این ، گروه های راک اند رول با همکاری Amazon Advertising تورهای لندن ، منچستر و بیرمنگام را برگزار می کنند.

 شرکت IKEA

شعبه IKEA در ایالات متحده آمریکا از بازاریابی تجربی در بازاریابی مبلمان خواب استفاده کرد ، زیرا فضای مناسبی را برای مشتریان برای امتحان محصولات در نمایشگاه مبلمان ایجاد می کرد ، به آنها هدیه می داد ، به آنها اجازه تماشای فیلم ، ماساژ و مراقبت شخصی از ناخن را می داد. ، با یک تیم قبل از خواب به مشتریان داستان می گویند.

در چارچوب اعلام یک محصول جدید ، می توانید مشتریان را به فروشگاه خود دعوت کنید تا نیازهای آنها را که فروشگاه برای آنها فراهم می کند با قیمت مناسب خریداری کنند و می توانید محصول جدید خود را در میان این محصولات دیگر به نمایش بگذارید. محصول جدید ، می توانید آن را به عنوان هدیه رایگان به آنها پیشنهاد دهید تا از آنها دعوت کنید تا دعوت شما را برآورده کنند و سپس می توانید میزان رضایت آنها از محصول را با برقراری ارتباط تلفنی یا از طریق شبکه های اجتماعی اندازه گیری کنید.

چگونه تجربه های مثبتی بین محصول و مخاطب ایجاد می کنید؟

اگر تصمیم گرفته اید در فرآیند بازاریابی محصول خود از بازاریابی تجربی استفاده کنید ، بنابراین باید بدنبال راه های م effectiveثر برای ایجاد تجربه مثبت بین محصول و مخاطب خود باشید. در اینجا چند روش برای کمک به شما آورده شده است:

    . خارج از چارچوب فکر کنید: ایده های جدید و الهام بخشی زیادی وجود دارد که می توانید مشتریان خود را با آنها جلب کنید.

    . ایجاد محتوای تعاملی: از آنجا که این نوع بازاریابی به تعامل بستگی دارد ، ایجاد محتوای تعاملی در قالب شفاهی و خودکار باعث ایجاد ارتباط موفقیت آمیز بین شما و مشتریان شما از طریق فیلم ها و انتشارات در سایت های مختلف شبکه های اجتماعی می شود.

    . از هدایا استفاده کنید: شما می توانید محصول جدید خود را به عنوان جذاب ترین مشتری صفحه وب خود به عنوان هدیه منتشر کنید.

    . ایده های جدید ایجاد کنید: به کاربر اجازه می دهد محصول شما را امتحان کند و تجربه خود را در میان طیف وسیعی از دوستان و آشنایان گسترش دهد.

    . محصول جدید را جشن بگیرید: شما می توانید مشتریان را به جشن گرفتن محصول جدید دعوت کنید تا آنها بتوانند محصول را برای خود تجربه کنند.

چگونه نتایج آزمایش های بازاریابی را اندازه گیری می کنید؟

اندازه گیری نتایج کمپین بازاریابی یکی از مهمترین عوامل موفقیت در برنامه بازاریابی است. این برنامه باید برنامه های آینده بازاریابی شما را تنظیم کند و از ضعفهایی که در کمپین قبلی با آن روبرو شده اید جلوگیری کند ، با در نظر گرفتن تمام مشاهداتی که نادیده گرفته اید به شما کمک می کند تا بهتر به مشتریان هدف خود برسید.

1. هدف خود را به خوبی تعریف کنید

موفقیت تجربه بازاریابی شما با توجه به هدف خاص شما از آن کمپین تعیین می شود ، آیا هدف شما افزایش فروش، گسترش گسترده محصول ، افزایش تعداد تعامل وب سایت شما ، افزایش بازدید به وب سایت شما یا جذب کلاس جدیدی از مشتریان بوده است؟

2. اطلاعات جمع آوری کنید

جمع آوری اطلاعات یکی از مهمترین مراحلی است که به شما در ارزیابی نوع کمپین بازاریابی کمک می کند و شما می توانید با شمردن تعداد مشتریانی که با کمپین شما در ارتباط هستند و مرتب سازی آنها بر اساس سن ، جنس ، سطح اجتماعی و منبع آنها ، اطلاعات را جمع آوری کنید. تعامل ، آیا از طریق وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، تماس تلفنی ، دفتر مرکزی شرکت یا کنفرانس ها و نمایشگاه ها بوده است؟

3. رفتار مشتری

رفتار مشتری به شما کمک می کند تا با تعیین تعداد دفعات خرید یک مشتری از محصول ، عملکرد فرآیند بازاریابی را ارزیابی کنید. دفعات خرید مشتری بیش از یک بار از محصول ، نشانه خوبی برای موفقیت کمپین بازاریابی است. ارزیابی مشتری از محصول از طریق وب سایت و صفحه وب و میزان بالای کلیک در وب سایت همه اینها به ارزیابی موفقیت آمیز کمپین بازاریابی کمک می کند.

4. سطح فروش

این یک قسمت اساسی از مرحله اندازه گیری نتایج است ، جایی که شما باید سود خود را در مقابل هزینه های تأمین مالی کمپین بازاریابی بدانید ، تا بتوانید سود خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید. آیا این بازده برای شما مناسب است و آیا همان بازده است؟ سود مورد انتظار؟ اگر عدم تعادل در فروش کمپین بازاریابی شما وجود داشته باشد ، شما نیاز به مطالعه خوبی در مورد نحوه افزایش فروش با استفاده از بازاریابی مستقیم دارید.

نتیجه گیری

اگر به یک برنامه بازاریابی فکر می کنید که بتواند به شما گسترش یابد و بتواند این ماجراجویی را که نیاز به تلاش مضاعف و ایده های ناآشنا و بودجه مالی کافی دارد بپذیرید ، در این صورت شما می توانید به اهداف خود برسید و آگاهی از نام تجاری خود را کسب کنید وفاداری مشتری ، شما فقط باید هوشمندانه رفتار کنید و موضوع را بخوبی مطالعه کنید قبل از شروع.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۶
مریم رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی