ناپ کامرس

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس یک پلتفرم یکپارچه قابل اعتماد برای راه اندازی موفق فروش اینترنتی به همراه ماژول ها و قابلیت های یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

درسهایی از جف بزوس

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۳۲ ب.ظ

10 درسی که از جف بزوس خواهید آموخت

جف بزوس، بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل آمازون، یکی از الهام بخش ترین کارآفرینان زمان ما است. علاوه بر آمازون، جف بروس Blue Origin را تأسیس کرد، یک شرکت تجاری که قصد دارد اولین شرکت خصوصی باشد که روی ماه فرود می آید.

سرمایه آمازون از آستانه یک تریلیون دلار آمریکا فراتر رفته است که بیش از ارزش گوگل و مایکروسافت است و ثروت جف بزوس حدود 170 میلیارد دلار است که وی را حتی در دوران مدرن به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است. نکات جف بزوس و خلاصه تجربیات وی چیست؟

درسهای زیادی وجود دارد که می توانیم از این شخصیت منحصر به فرد، نه تنها در تجارت ، سرمایه گذاری و مدیریت ، بلکه در زندگی روزمره و شخصی نیز یاد بگیریم. ما 10 مورد از مهمترین درسها و نکات جف بزوس را که می توان از وی آموخت ، در درجه اول از نامه های سالانه جف بزوس به سهامداران نشان می دهیم ، مرجع اساسی برای کارمندان این شرکت ، که در آن بنیانگذار و مدیر عامل آمازون برخی را نشان می دهد از بینش موفقیت های شرکت پیشگام او. طی سالهای گذشته، سخنرانی های وی به مرجع مهم کارآفرینان در سراسر جهان تبدیل شده است.


1. در بینش ها و اهداف خود لجباز باشید، از نظر جزئیات انعطاف پذیر باشید

به گفته جف بزوس، افراد تجار - و به طور کلی افراد باید همزمان لجباز و مقاوم باشند. بزوس درباره فلسفه آمازون می گوید:

     "ما در بینایی خود سرسخت هستیم، اما در جزئیات انعطاف پذیر هستیم."

شما باید به چشم انداز و هدف مورد نظر پایبند باشید، اما در عین حال باید طبق روش "جف بزوس" در روش ها و روش های دانلود چشم انداز و دستیابی به اهداف انعطاف پذیر باشید:

     "اگر لجبازی نکنید، به زودی آزمایش و نوآوری را کنار می گذارید. و اگر انعطاف پذیر نباشید ، سر خود را به دیوار می کوبید ، و راه حل دیگری برای مسئله ای که می خواهید حل کنید ، نمی بینید."

ساده تر از انجام گفتن ، استفاده از این اصل همیشه آسان نیست ، زیرا چالش این است که بدانید چه موقع لجبازی کنید و مصالحه نکنید و چه موقع انعطاف پذیر باشید. یک تاجر موفق کسی است که می داند چگونه بین چیزهایی که باید لجباز باشد و به عقیده و عقاید خود پایبند باشد و چیزهایی را که باید برای تغییر و مخالفت با آنها باز کند تفاوت قائل شود.

گفته می شود که رهبران ذاتاً سرسخت هستند و مشتاق تصدی مسئولیت و انجام کارها به روش خود هستند. این ممکن است در مورد چشم انداز و اهداف کلان درست باشد ، اما از نظر جزئیات ، آنها انعطاف پذیر بوده و نسبت به ایده های جدید باز هستند و اگر ببینند راهی که به اهداف خود می رسانند ، از بررسی خود دریغ نمی کنند. صعب العبور


2. قانون Pizzatin

یکی از توصیه های جف بزوس این است که تیم های کوچک و مستقل بهترین هستند (این ممکن است ریشه در کارهای قبلی او به عنوان مدیر عامل استارت آپ داشته باشد). او به "قانون دو پیتزا" معتقد است ، به این معنی که تیم ها باید به اندازه کافی کوچک برای دو پیتزا باشند. عملاً این بدان معناست که تعداد افراد باید بین 5 تا 7 نفر در تیم باشند.

جف بزوس معتقد است که تیم های بزرگ معمولاً کارایی کمتری دارند و این عدم کارایی نتایج و دستاوردهای تیم را ضعیف کرده و منجر به هدر رفتن می شود. بنابراین ، او خواستار این است که تیم های کاری کم باشند و به آنها آزادی کار و آزمایش داده شود.

می توانیم بفهمیم که چنین رویکردی به ویژه در شرکت های بزرگ دارای مشکل است ، زیرا در یک شرکت بزرگ با صدها یا هزاران کارمند ، پایه و اساس دو پیتزا لزوماً منجر به ایجاد تعداد بسیار زیادی تیم می شود که ممکن است به صدها می رسد ، و این مسئله کنترل و هدایت این اختلافات و همچنین هماهنگی بین آنها را ایجاد می کند. اما اگر آمازون بتواند این قانون را که بیش از نیم میلیون کارمند دارد استخدام کند ، فکر می کنم این قانون برای شرکت ها و پروژه های کوچکتر بهتر باشد.


3. نوآوری و آزمایش مداوم

چند نقل قول زیبا از جف بزوس:

    "اگر تعداد آزمایشات خود را سالانه دو برابر کنید، خلاقیت خود را دو برابر می کنید."

اکثر مدیران عامل موافقت می کنند که تجربه برای تجارت آنها ضروری است ، زیرا این ماشین جوجه کشی و منبع نوآوری جدید و یک مزیت مهم رقابتی در بازار است. تجربه در تجارت ضروری است. شرکت های اتومبیل سازی دائماً در حال آزمایش فناوری ها و طرح های جدید هستند ، شرکت های غذایی در حال آزمایش طعم های جدید و شرکت های دارویی در حال آزمایش داروهای جدید هستند. در مورد شرکت های فناوری ، آنها دائماً به دنبال چیز جدیدی هستند و کارمندان خود را به ابتکار و آزمایش تشویق می کنند. به عنوان مثال گوگل 20٪ از وقت خود را برای کار به کارمندان خود می دهد تا چیزهای جدید را امتحان کنند و در پروژه های جانبی کار کنند.

فلسفه "جف بزوس" در آمازون منعکس شده است ، کافی است نگاهی به تنوع گسترده ای از محصولات و خدماتی که آمازون ارائه می دهد ، بخشهایی به دلیل فلسفه آزمایش و نوآوری سریع بزوس. از این منظر، "جف بزوس" را می توان نقطه مقابل استیو جابز دانست ، زیرا شرکت اپل که وی تاسیس کرد ، برخلاف آمازون که ده ها محصول را ارائه می دهد ، فقط چند محصول ارائه می دهد.

جف بزوس دوست دارد بسیاری از کارمندان خود را پیشگام و خالق توصیف کند، علاوه بر اینکه خود مخترع و مبتکر است ، بنیانگذار شرکت فضایی Blue Origin است و برخی از اختراعات خود مانند کیسه هوا را نیز ثبت اختراع می کند. سیستم تلفن یا شومینه خورشیدی که در کودکی اختراع کرده و مهمترین نوآوری وی، آمازون عظیم را فراموش نکنیم

اگر می خواهید یک کارآفرین موفق باشید ، فارغ از اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کنید ، نباید از امتحان چیزهای جدید ، ابتکار و خلاقیت بترسید. نوآوری و نوآوران جهان را به جلو سوق می دهند.


4. تفکر طولانی مدت

اگر یک چیز وجود دارد که جف بزوس را متمایز می کند ، این است که او بلند مدت فکر می کند. هنگامی که یک بار از جف بزوس در مورد رشد درآمد آمازون سوال شد ، او نرخ دقیق رشد را به خاطر نمی آورد ، که برای مدیرعامل کمیاب است ، و هنگامی که در مورد آن سوال شد ، گفت:

    چند سال جلوتر فکر می کنم من قبلاً این اعداد را فراموش کرده ام.

آمازون از سال 1994 فعالیت خود را آغاز کرده است. در آن زمان ، رایانه ها کند بودند و اینترنت در مراحل ابتدایی بود ، اما بزوس از آن زمان می داند که زمانی فرا می رسد که مردم به صورت آنلاین آنچه را که نیاز دارند خریداری می کنند. جف گفت آن روزها سخت ترین روزهای زندگی او بود. او در تلاش بود تا یک میلیون دلار برای تأسیس آمازون جمع کند و این کار بسیار دشوار بود. وی گفت که با 60 نفر صحبت کرد و 22 نفر از آنها پاسخ دادند و آنها 50 هزار دلار برای او جمع کردند.

اما چرا این دشوار بود؟ مردم پس از آن نمی دانستند اینترنت چیست. بزوس گفت: "اولین سوالی که بیشتر این سرمایه گذاران می پرسیدند این است که اینترنت چیست؟"

برای استفاده از توصیه های جف بزوس، لحظه ای به آن فکر کنید ، اکثر مردم در آن زمان نمی دانستند اینترنت چیست. با این وجود ، بزوس توانست پیش بینی کند که در آینده مردم محصولات مورد نیاز خود را از او خریداری می کنند ، این یک درس تفکر طولانی مدت است.

پرهیز از انجام کار زودهنگام یا یک ایده امیدوار کننده ، زیرا در کوتاه مدت بد است یکی از اشتباهات بسیاری از کارآفرینان است. برخی از ایده ها بلافاصله عملی نمی شوند. به فکر طولانی مدت بپردازید و به نتایج بهتری خواهید رسید ، زیرا نتایج کوتاه مدت شاخص غیرقابل اطمینان نتایج دراز مدت است. چه تعداد ایده در ابتدا دچار لکنت شدند و نه مورد حمایت قرار گرفتند و نه موفقیت مورد انتظار را داشتند و سپس موفق شدند.


5. وسواس با مصرف کنندگان

در آمازون یک جمله معروف وجود دارد:

    با مشتری شروع کنید ، سپس برگردید.

جف بزوس می گوید:

    ما وسواس زیادی نسبت به رقبا نداریم اما درمورد مشتریها وسواس داریم. ما با مشتری شروع می کنیم ، سپس به عقب کار می کنیم.

کار عقب شروع کار با مشتریان ، نیازهای آنها و مشکلات آنها است. این در تضاد با کاری است که برخی شرکت ها انجام می دهند ، جایی که آنها به دنبال ایده می روند ، محصولاتی را ایجاد می کنند و سپس امیدوارند که مشتریان آنها را دوست داشته باشند.

در اینجا چند نمونه از تمرکز آمازون بر مشتری ، اولویت قرار دادن آنها و حتی گاهی علاقه مشتری بالاتر از سود کوتاه مدت خود آورده شده است:

    کمک به مشتریان در جلوگیری از سفارشات تکراری ناخواسته

آمازون متوجه شده است که برخی از مشتریانش به اشتباه کالاهایی را که قبلاً خریداری کرده اند سفارش می دهند ، بنابراین آمازون تصمیم گرفت با قرار دادن هشدار در صفحات محصولاتی که مشتری قبلاً خریداری کرده است ، به مشتریان خود کمک کند. پس از اینکه آمازون محاسبات خود را انجام داد ، متوجه افت فروش شد ، اما این مانع از ادامه کمک به مشتریان خود در جلوگیری از خرید محصولاتی که قبلاً به طور تصادفی خریداری کرده بودند ، شد ، زیرا معتقد بود که این امر باعث افزایش وفاداری مشتری به این شرکت خواهد شد. .

    به رقبا اجازه دهید در سایت شما تبلیغ کنند

مثال دیگری که آمازون علاقه مشتریان خود را نسبت به سودهای کوتاه مدت جلب کرده تصمیم جف بزوس برای اجازه دادن به رقبا برای تبلیغات در آمازون و ارتقا قیمت هایشان است. در نگاه اول ، این موضوع عجیب به نظر می رسد (شاید به این دلیل که واقعاً عجیب است) ، اجازه دادن به رقبا برای تبلیغ قیمت های خود در آمازون می تواند موقعیت رقابتی آن را تضعیف کند ، اما بزوس به هر حال بر این مسئله اصرار داشت ، زیرا فکر می کرد این امر برای مشتریان بهتر است. در این او می گوید:

    این تصمیم در داخل شرکت بحث برانگیز بود. نگرانی زیادی در مورد او وجود داشت.

    بدون پرسش بیشتر به مشتریان ارائه دهید

هنگامی که آمازون آمازون پرایم را که یک سرویس مبتنی بر اشتراک برتر است ، معرفی کرد ، تقاضای زیادی داشت ، بزوس در نامه 2012 خود نوشت ، که مشتریان از اینکه آمازون ویژگی های جدیدی مانند فیلم و کتاب به این سرویس اضافه می کند خوشحال می شوند بدون اینکه هزینه اضافی برای آنها داشته باشد. این امر باعث وفاداری بیشتر مشتریان به شرکت شده است.

آمازون به مشتریان خود اولویت زیادی می دهد و آنها را بیش از همه ملاحظات قرار می دهد و حتی به جایی رسید که برای کالاهایی که قیمت آنها پس از درخواست مشتریان کاهش یافته بود ، غرامت می داد و شاید همین وسواس با مشتریان باعث شده است که آمازون امروز باشد ، یک شرکت غول پیکر که ارزش بازار آن بیش از تمام کشورهای عربی است.


6. استراتژی خود را بر اساس مواردی ایجاد کنید که تغییر نخواهند کرد

یکی از مهمترین توصیه های جف بزوس این بود که وی در گفت: "اختراع 2012 ،" مردم معمولاً این سوال را از من می پرسند: "در 10 سال آینده چه تغییری می کند؟" این یک سوال جالب است و ما اغلب آن را می شنویم. اما هیچ کس این سوال را نمی پرسد: "در ده سال آینده چه تغییری نمی کند؟" سوال دوم برای من مهمتر از سوال اول است، زیرا شما می توانید استراتژی خود را فقط بر اساس چیزهای ثابت قرار دهید ...

در فضای تجارت دیجیتال که من در آن کار می کنم ، می دانیم که مشتریان قیمت پایین می خواهند و من مطمئن هستم که 10 سال دیگر تغییر نخواهد کرد. آنها خواهان تحویل سریع و تنوع هستند. و تصور نمی کنم که 10 سال دیگر ، مشتری به سراغ من بیاید و بگوید ، "جف من آمازون را دوست دارم ، اما قیمت ها را کمی بیشتر ترجیح می دهم ، یا آمازون را دوست دارم ، اما امیدوارم که آنها آهسته تر تحویل دهند . تصور اینکه در آینده غیرممکن باشد. تلاشهایی که ما برای انجام این کارها انجام داده ایم ، مطمئناً می دانیم که 10 سال دیگر نتیجه می دهد. وقتی مطمئن شدید که در طولانی مدت چیزی تغییر نخواهد کرد ، می توانید روی آن سرمایه گذاری کنید و استراتژی خود را بر اساس آن بسازید. "

مواردی که طی 10 سال آینده برای پروژه شما و مشتریان شما تغییر نخواهد کرد چیست؟ از توصیه بزوس استفاده کنید ، روی آن موارد تمرکز کنید و در آینده از تلاش های خود بهره مند خواهید شد.


7. اکنون شروع کنید تا بعدا پشیمان نشوید

یکی از بدترین احساساتی که فرد می تواند احساس کند ، پشیمانی است. هنگامی که بزوس در فکر ساخت آمازون بود ، مجبور شد تصمیم مهمی در مورد شروع کار خود و ایجاد شرکت خود بگیرد یا کار خوب خود را در وال استریت حفظ کند. جف بزوس تصمیم خود را بر مبنای مفهومی بنا نهاد ، یعنی چارچوب کوچک سازی حسرت.

این به او کمک کرد تا دریابد که اگر سعی در ایجاد شغل خود نداشته باشد ، بعدا پشیمان خواهد شد. این ترس از حسرت یکی از دلایل اصلی تصمیم برای ادامه کار و شروع یک پروژه آمازون است. "جف بزوس" گفت که وقتی می خواست این تصمیم دشوار را بگیرد ، خود را در هشتاد سالگی تصور کرد ، گفت که آن زمان می دانست که از تلاش برای تاسیس شرکت خود پشیمان نخواهد شد و ایده خود را در این آزمایش عجیب تجربه خواهد کرد چیزی - سپس - اینترنت را صدا کرد و گفت که پشیمان نیست حتی اگر موفق نشود ، اگر هرگز تلاش نکرد ، ممکن است پشیمان شود. شما می توانید این فیلم کوتاه از جف بزوس را که در این زمینه صحبت می کند مشاهده کنید:

 

8- اگر صبر کنید و در هر تصمیمی که می گیرید به افرادی نیاز دارید که از شما حمایت کنند ، موفق نخواهید شد

اگر جف بزوس منتظر بود مردم در همه تصمیماتش از او حمایت کنند ، وی آمازون را تأسیس نمی کرد ، در آن زمان ، ایده ایجاد یک وب سایت برای تجارت در اینترنت ایده عجیبی بود ، و به نظر می رسید که نمی تواند موفق شود ، به طوری که وی برای متقاعد کردن سرمایه گذاران برای تأمین اعتبار پروژه خود بسیار دشوار است. با این حال ، بزوس ناامید نشد و عزم او به دلیل عدم حمایت ایده ای که شایسته آن بود ، تضعیف نشد ، او همچنان به رویا ادامه داد و از موقعیت راحت خود استعفا داد.

اگر منتظر بمانید و به افراد نیاز داشته باشید تا در هر تصمیمی که بگیرید از شما حمایت کنند ، موفق نخواهید شد

یکی از آموزه ها و توصیه های جف بزوس که می توانید به صورت عملی از او بیاموزید این است که اگر همه عقاید شما توسط مردم پذیرفته شده است ، از این منظر به آن نگاه کنید و آنها را منطقی می دانند و از آنها حمایت می کنند ، این ایده ها به احتمال زیاد تغییرات چشمگیری ایجاد نخواهند کرد و افق های جدیدی باز نخواهند کرد. تا زمانی که مردم از آن حمایت می کنند ، احتمالاً بسیاری از آنها از شما بزرگتر شده اند. و رقابت شدیدی برای آن پیدا خواهید کرد ، اما از طرف دیگر ، اگر ایده ای دارید که به نظر مردم عجیب می رسد ، و آنها در حمایت از آن دریغ می کنند و شما از موفقیت آن اطمینان دارید ، پس شاید این ایده زندگی شما را تغییر دهد ، و شاید جهان را تغییر دهند ، همانطور که بسیاری از افراد چنین کرده اند ، مانند جف بزوس و مارک زاکربرگ ، بنیانگذار فیس بوک ، لری پیج و سرگئی برین ، بنیانگذاران گوگل و بسیاری دیگر.

این بدان معنا نیست که ایده های سنتی مورد حمایت مردم لزوما خوب نیستند ، برعکس ، بسیاری از آنها قابل اجرا هستند. منظور من در اینجا این است که شما باید رویاهای خود را دنبال کنید ، حتی اگر مردم آنها را دور یا غیرممکن ببینند ، اگر به آنها ایمان دارید و از موفقیت ایده اطمینان دارید ، بنابراین خداوند متعال را آغاز کنید و به آن اعتماد کنید.


9. خود و اطرافیان خود را در حد استانداردهای بالا نگه دارید

بعضی اوقات ممکن است کاهش استانداردهای ما نسبت به استانداردهای مشتریانی که به آنها خدمت می کنیم وسوسه انگیز باشد. اگر آنها از کالای خوب یا خدماتی که ما ارائه می دهیم راضی باشند ، ممکن است ببینیم که کافی است و نیازی به جستجوی چیز بهتری نیست ، یا گاهی اوقات ممکن است بگویید که مجبور نیستید همه کارها را مطابق استاندارد لازم انجام دهید ، یا همیشه به زمان تحویل پایبند باشید ، مشتریان اشتباهات و اشتباهات شما را درک خواهند کرد.

بزوس گفت:

    اگر شخصی را به تیمی اضافه کنید که از استانداردهای بالایی برخوردار باشد ، آن شخص با آن استانداردها سازگار می شود. و بالعکس ، اگر شخصی را به تیمی با استانداردهای پایین اضافه کنید ، او این استانداردها را تطبیق داده و قبول می کند.

حتی افرادی که به طور کلی استانداردهای بالایی دارند باید نقاط ضعفی داشته باشند. بنابراین ، شما باید به طور مداوم استانداردهای خود را بالا ببرید ، همیشه سعی کنید خود را ارتقا دهید ، مهارت های خود را ارتقا دهید ، و اشتباهات مکرر خود را برطرف کنید. اگر به عنوان مثال ، متوجه شدید که در بسیاری از پروژه های خود مهلت را رعایت نمی کنید ، رفع این مشکل باید یک اولویت برای شما و تیم شما است.


10. خود را برای تصمیمات برگشت ناپذیر پس انداز کنید

بزوس در نامه 2015 خود می نویسد ، یکی از با ارزش ترین توصیه های جف بزوس این است که تصمیمات آهسته باعث از بین رفتن نوآوری می شود. یاد بگیرید که بین گزینه هایی که شما را به نقطه ای بدون بازگشت می رسانند و گزینه هایی که قابل برگشت هستند ، تفاوت قائل شوید. برای تصمیم گیری برگشت پذیر زمان زیادی را از دست ندهید ، در صورت لزوم می توانید بعدا مسیر را تغییر دهید.

بزوس می گوید که تجزیه و تحلیل عمیق همه تصمیمات ، گویی که همه آنها برابر هستند ، می تواند شما را از خطر کردن و آزمایش منصرف کند. تلاش خود را بر روی گزینه هایی متمرکز کنید که شما را به یک جهت سوق می دهد و بعداً قابل برگشت نیستند.

جسور باشید و شهامت داشته باشید ، ریسک کنید و منتظر نمانید که آینده بر شما غلبه کند، بلکه خودتان در خلق آن مشارکت کنید. این ممکن است مهمترین نکته جف بزوس باشد که می توانیم از ثروتمندترین مرد تاریخ معاصر یاد بگیریم.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۱
مریم رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی