ناپ کامرس

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس یک پلتفرم یکپارچه قابل اعتماد برای راه اندازی موفق فروش اینترنتی به همراه ماژول ها و قابلیت های یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

راهنمای جامع بازاریابی آنلاین محصولات

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵ ب.ظ

اگر می خواهید در زمینه تجارت الکترونیکی موفق شوید، باید استراتژی های مناسب بازاریابی را چه برای بازاریابی در فروشگاه آنلاین خود و چه برای بازاریابی آنلاین محصولات ایجاد کنید تا به مخاطبان خود برسید. روش های مناسب برای بازاریابی آنلاین محصولات چیست؟

اقداماتی که باید قبل از بازاریابی آنلاین محصولات انجام شود

روش های بازاریابی محصولات آنلاین با روش های بازاریابی عادی متفاوت است زیرا تمرکز آنها بسیار باریک تر است، شما به جای تبلیغ سایت یا کل فروشگاه خود، محصولات را به صورت جداگانه تبلیغ می کنید. بازاریابی محصول بر روی یک محصول یا گروهی از محصولات متمرکز است که این امر نیاز به درک عمیق از کیفیت محصولات، رده (طیف) آنها و مخاطبان دارد.

1. روی یک محصول خاص تمرکز کنید

تمرکز بر بازاریابی یک محصول خاص بهترین راه برای نشان دادن محصول شما به مصرف کنندگان یا مشتریانی است که به آن کالا نیاز دارند. بنابراین، هنگامی که کالای خاصی را در مقابل مصرف کننده مورد نیاز خود قرار می دهید، فقط با یک کلیک ساده مراحل خرید آن کالا را انجام می دهید.

به عنوان مثال، هنگامی که مشتری شارژر تلفن را جستجو می کند و محصول شما را در نتایج جستجو مشاهده می کند، بسیار بهتر از دیدن وب سایت یا فروشگاه شماست، برای دیدن لیست محصولات باید وارد فروشگاه شود. ظاهر مستقیم محصول به تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان موجود کمک می کند.

2. مخاطب مورد نظر برای محصول خود را مشخص کنید

قبل از تهیه هرگونه برنامه بازاریابی برای محصولات خود، ابتدا باید مخاطب مورد نظر خود را درک کنید، تا بدانید که چگونه محصولات شما نیاز مخاطبان شما را برآورده می کند و بهترین روش ها برای هدف قرار دادن آنها چیست.

اگر فروشگاه تلفن همراه دارید، قطعاً با بازاریابی فروشگاه خود در سیستم عامل های مختلف، مشتریانی را که نیاز به تلفن های جدید دارند، هدف قرار می دهید. اما وقتی نوبت به بازاریابی خود محصولات می رسد، باید بیشتر از اینها باشید.

به عنوان مثال، هنگامی که تصمیم دارید تلفن خاصی را از لیست محصولات معرفی کنید، شروع به تبلیغ ویژگی های آن و مزایایی که مشتری از طریق آن تلفن می کند، کنید. بنابراین، درک مخاطب به شما اطلاع می دهد که این گوشی برای چه کسانی مناسب است. یکی به دنبال عملکرد بالا، دیگری به دنبال قیمت پایین است و بازاریابی هر محصول به صورت جداگانه بر روی خواسته مخاطب متمرکز خواهد شد.

در اینجا برخی از ویژگی های مهم وجود دارد که شما باید هنگام تعیین مخاطبان هدف برای محصولات خود در نظر بگیرید:

    جمعیتی: مانند سن، جنس، شغل، وضعیت تأهل و درآمد.
    خریدهای قبلی: آیا مخاطبان شما تاکنون محصولی مشابه محصول شما خریداری کرده اند؟ و در صورت خرید، این محصول را از کجا خریداری کرده اند؟ آنها با سایر محصولات با چه مشکلی روبرو شده اند که می خواهند محصولات شما را امتحان کنند؟

3. رقبای خود را پیدا کنید

مانند بازاریابی سنتی، بازاریابی محصولات آنلاین رقابتی بین برندها و فروشگاه های آنلاین است تا ببینیم چه کسی می تواند به بهترین وجه مشتری ها را جلب کند، تعامل کند و آنها را حفظ کند. بنابراین، مفید است که بدانید رقبای شما چه می کنند، بنابراین شما می توانید تمام موارد فوق را انجام دهید و از آنها بهتر عمل کنید.

بنابراین، درباره رقبا خود تحقیق کنید، دریابید که آنها چه کالاهایی را ارائه می دهند، چگونه آنها را ارائه می دهند، چگونه محصولات خود را به بازار عرضه می کنند و مخاطبان آنها چه کسانی هستند. سپس، استراتژی بازاریابی محصول خود را براساس تحقیقاتی که انجام داده اید تنظیم کنید. علاوه بر این، درک مخاطبان رقبای شما همچنین می تواند هرگونه فاصله بین محصولات و رقبای شما و نحوه رفع این خلاء ها را نشان دهد.

4. قیمت مناسب محصول خود را پیدا کنید

یکی از موثرترین و تأثیرگذارترین تاکتیک های بازاریابی محصول، قیمت گذاری صحیح محصولات است. قیمت یک محصول، بر اساس درآمد مناسب و سطح رقابت، به یک محصول خاص، مخاطب خاص می بخشد. به عنوان مثال، آیا محصول شما قیمت مناسبی دارد؟

از جزئیات محصول خود به همراه سایر مراحل مانند مخاطبان هدف و رقبا برای تعیین قیمت ایده آل محصولات خود استفاده کنید. برای اطمینان از داشتن استراتژی قیمت گذاری که به شما در دستیابی به سود کمک می کند، در نظر گرفتن هزینه های محصولات و درآمد مورد انتظار از آنها نیز مهم است.

بسیاری از استراتژی های قیمت گذاری محصولات برای انتخاب وجود دارد، اما رایج ترین استراتژی ها فروش محصولات شما با قیمت های رقابتی است که به شما نسبت به رقبا برتری می بخشد، یا قیمت محصولات خود را بر اساس ارزش - برجسته سازی مزایای - محصولات خود تعیین کنید.


5- استراتژی بازاریابی محصول بصورت آنلاین ایجاد کنید

با استفاده از تمام اطلاعات، می توانید با ایجاد استراتژی مناسب بازاریابی و کمپین های بازاریابی مناسب برای هر محصول، بازاریابی آنلاین محصولات را آغاز کنید. ایجاد استراتژی مناسب بازاریابی به برخی اصول نیاز دارد:

    هدف: هدف کلی از بازاریابی محصول شما چیست؟
    مخاطبان: چه کسانی را برای فعالیت های بازاریابی خود هدف قرار می دهید؟
    ابزارها: برای اجرای یک برنامه بازاریابی به چه ابزارهایی نیاز دارید؟
    کانال ها: مخاطبان شما با کدام بسترها درگیر می شوند؟ و آیا می توانید از آن برای تبلیغ محصولات آنلاین استفاده کنید؟
    محتوا: مخاطبان شما به کدام پست ها و پیام ها علاقه دارند؟
    جدول زمانی: جدول زمانی شروع بازاریابی آنلاین محصولات چیست؟

به خاطر داشته باشید که هر برنامه بازاریابی برای محصولات شما نیاز به بهبود مستمر دارد، زیرا سلیقه و روند مداوم در حال تغییر است، به این معنی که شما باید دائماً روی برنامه های بازاریابی خود کار کنید، به طوری که محصول شما با آخرین رویدادها، روندها و تحولات مرتبط باشد.

بنابراین، شما باید عملکرد کمپین های بازاریابی محصولات خود را بررسی کنید، از نتایج در تصمیم گیری مناسب برای بهبود استراتژی بازاریابی خود در آینده استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که روش های مناسب برای تبلیغ محصولات استفاده می شود.

6 راه برای کمک به شما در بازاریابی آنلاین محصولات

روش اول: SEO خود را بهبود ببخشید

اگر به دنبال ایده های بازاریابی برای افزایش فروش در فروشگاه آنلاین خود هستید، متوجه خواهید شد که بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد بازدید در فروشگاه شما، بازاریابی محصولات به صورت آنلاین و در نتیجه افزایش فروش است. این به این دلیل است که افرادی که با این نتایج ارگانیک روبرو می شوند از قبل در جستجوی محصول شما هستند.

با انجام برخی مراحل مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود، توجه به سئو داخلی و خارجی فروشگاه خود و سایر اقدامات مناسب، به راحتی می توانید از بهترین استراتژی های سئو استفاده کنید. شما می توانید بهترین متخصصان سئو را از طریق یک وب سایت مستقل استخدام کنید تا به شما در اجرای این روش کمک کند.

 

روش 2: ارسال پست های مهمان در سایت های دیگر

وبلاگ نویسی به عنوان مهمان به معنای انتشار محتوای اصلی شما در وب سایت دیگری است. این محتوا باید مربوط به محصولاتی باشد که در فروشگاه آنلاین خود می فروشید یا مطمئن شوید که کاربران با مشکل روبرو هستند و اینکه محصولات شما چگونه این مشکلات را به طور غیرمستقیم حل می کنند. در محتوا مطمئن باشید که تخصص خود را در زمینه کاری خود نشان می دهید ، بنابراین خوانندگان وبلاگ به محتوای شما اعتماد می کنند و سپس به محصولات شما که به آنها ارائه می دهید اعتماد می کنند.

در انتهای مطالب ، اطلاعات شخصی خود مانند نام ، وب سایت و تمام اطلاعات خود را در بیوگرافی نویسنده وارد کنید. همچنین ، سایتی که مشارکت شما را بپذیرد ، معمولاً پیوندی به شما می دهد که منجر به بازدید رایگان در سایت خودتان خواهد شد ، بدین معنی که هر زمان کسی روی آن پیوند کلیک کند ، بازدید می کنید.

در نتیجه ، نام و نام تجاری شما با حضور در وب سایت های شناخته شده اعتبار زیادی کسب می کند. می توانید با مراجعه به وب سایت های مورد علاقه خود که در دامنه شما فعالیت می کنند ، شروع کنید و ببینید آیا آنها مشارکت مهمان را قبول می کنند یا خیر. یا به سادگی ، می توانید سایت هایی را که مشارکت مهمان را در صنعت شما پذیرفته اند جستجو کنید و با آنها تماس بگیرید تا محتوای خود را در آن سایت ها ارائه دهید.


روش 3: استفاده از شبکه های اجتماعی به روشی بهتر

وقتی نوبت به بازاریابی آنلاین محصولات می رسد ، متوجه خواهید شد که ارسال و تعامل در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. اگر در سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام و غیره حضور نداشته باشید ، افزایش بازدید از وب سایت بسیار دشوار است.

اطمینان حاصل کنید که پست های صحیح را منتشر می کنید ، با مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنید و از آنها برای بازاریابی آنلاین محصولات استفاده می کنید. برخی از مهمترین راهها برای کمک به شما در ارتقا تعامل با کاربران عبارتند از:
کار رقابت

از حساب های شبکه های اجتماعی خود برای اجرای مسابقات استفاده کنید ، و پیروان خود را تشویق کنید که به عنوان بخشی از شرایط مسابقه ، با دوستانشان در مسابقات اشتراک کنند ، تا فرصتی برای برنده شدن در مسابقه داشته باشید ، که به نوبه خود منجر به افزایش تعداد دنبال کنندگان شما خواهد شد.

در این مسابقات ، حتماً به برندگان جایزه و قرعه کشی بدهید. شما می توانید برای تبلیغ محصولات موجود در فروشگاه آنلاین خود از این مسابقات بهره ببرید ، بنابراین مخاطبان بیشتر احتمال دارد این محصولات خاص را خریداری کنند.
تخفیف بدهید

آمار نشان می دهد که اکثر مردم تخفیف را دوست دارند ، حتی اگر کمترین تخفیف در صورت هدف گیری صحیح باشد ، می تواند فروش زیادی را ایجاد کند. بنابراین بر ایجاد تخفیف بر روی کالاهایی که می خواهید به صورت آنلاین به بازار عرضه کنید ، تمرکز کنید تا مشتریان را به خرید آنها ترغیب کنید.


روش 4: از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را درباره محصولات شما ارائه دهند

آمارهای اخیر نشان می دهد که حداقل 93٪ از مصرف کنندگان بررسی آنلاین را به عنوان بخشی از روند تصمیم گیری خود هنگام خرید یک محصول در نظر می گیرند. بنابراین ، درخواست بررسی از مشتریان خود را یکی از اولویت های اصلی خود قرار دهید ، تا بتوانید از آنها برای تأثیرگذاری بر مشتریان بالقوه بهره مند شوید.

با ارائه تخفیف یا کارت هدیه می توانید مشتریان را به ترک نظر ترغیب کنید. در صورت کسب رتبه بد ، مهم این است که آن رتبه را نادیده نگیرید و پیگیری خود را شروع کنید تا راه حل مناسبی مانند جبران خسارت به مشتریان با کالای دیگر ، که می تواند به فروشگاه شما شهرت خوبی برساند ، پیشنهاد دهید. به جای احساس عصبانیت در ابتدا ، مشتریان را از خدمات خود راضی کنید.


روش 5: لیست ایمیل ایجاد کنید

لیست های ایمیل یک روش عالی برای ایجاد بانک اطلاعاتی از مشتریان بالقوه است و شما می توانید از آنها در بیشتر مبارزات بازاریابی برای افزایش بازدید به فروشگاه های آنلاین خود استفاده کنید. شما می توانید برای تشویق مشترکین لیست خود برای بازدید از فروشگاه آنلاین خود ، از جمله مشتریان فعلی که در گذشته از شما خرید کرده اند ، خبرنامه هایی درباره محصولات جدید ، پیشنهادات و تخفیف های مداوم و ارسال رایگان ارسال کنید.

برای شروع ساخت لیست ایمیل خود ، می توانید از بسیاری از برنامه های ایمیل موجود برای مشترکان میزبان و پیام های ارسالی خودکار مانند:

    Sendinblue از وردپرس
    Omnisend
    مشترکین و خبرنامه های ایمیل از وردپرس
 

استفاده از همه این برنامه ها تا تعداد محدودی از مشترکان و ایمیل ها رایگان است. پس از انتخاب و ثبت نام در یک ابزار بازاریابی از طریق ایمیل ، می توانید با قرار دادن فرم های ثبت نام در سایت خود و در صفحات رسانه های اجتماعی ، لیست ایمیل خود را ایجاد کنید تا مشتریان را تشویق به ثبت نام کنید.

 

روش 6: ایجاد یک حساب در Google برای کسب و کار

Google دارای برخی ابزارهای هوشمند است که می تواند به شما در ارتقا سایت یا فروشگاه خود کمک کند و یکی از آنها Google My Business است. یک حساب Google برای کسب و کار من به شما امکان می دهد از طریق Google Maps و جستجو به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

این ابزار به شما کمک می کند تا اطلاعات فروشگاه خود را از جمله توصیف مشاغل ، جزئیات محصولات یا خدمات ، عکس ها ، فیلم ها و پیشنهادات فروشگاه خود را مدیریت کنید. بنابراین وقتی مشتری ها محصولی مشابه آنچه در منطقه اطراف شما ارائه می دهید را جستجو می کنند ، اطلاعات محصول از طریق صفحه Google My Business برای شما نمایان می شود که به بازاریابی آنلاین محصولات و دستیابی به مشتریان بالقوه شما کمک می کند.

در پایان ، با به کارگیری یک بازاریاب دیجیتال حرفه ای از طریق یک وب سایت مستقل ، بزرگترین بستر مستقل عرب برای تهیه استراتژی بازاریابی مناسب در این صورت می توانید محصولات خود را با موفقیت به بازار عرضه کرده و به فروش برسانید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۴
مریم رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی