ناپ کامرس

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

فروشگاه ساز ناپ کامرس فارسی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ناپ کامرس یک پلتفرم یکپارچه قابل اعتماد برای راه اندازی موفق فروش اینترنتی به همراه ماژول ها و قابلیت های یک فروشگاه آنلاین حرفه ای

مفهوم سئو توسط بسیاری از افراد شنیده می شود و بسیاری از شرکت ها از یک متخصص سئو در بین تیم خود درخواست می کنند ، به طوری که به یک وسواس و نقطه رقابت شدید بین بسیاری از استارت آپ ها و سایت های مختلف در صفحه اول نتایج جستجو تبدیل شده است. سئو چیست و چه ارتباطی با نتایج موتور جستجو دارد؟ مطمئن خواهیم شد که این مقاله برای کسانی مفید است که هیچ تصوری از سئو ندارند و برای کسانی که مهارت خاصی دارند و می خواهند آنها را توسعه دهند ، دیگر هیچ رازی وجود ندارد.

سئو چیست؟

SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است که یک فرآیند مداوم بهینه سازی صفحات وب سایت شما با هدف ظاهر شدن در اولین نتایج به منظور جذب و بازدیدهای مختلف برای دستیابی به اهداف بازاریابی شماست. این نیز یک فرآیند طولانی مدت است ، به این معنی که نتایج کار و بهبود ممکن است ماه ها طول بکشد تا تفاوت را مشاهده کنید. اگر وب سایتی دارید و هدف اصلی شما افزایش بازدید است ، دانستن اینکه سئو و استراتژی های مختلف آن برای شما مهم است.

درست است که همه سایت ها نیاز به بازدید دارند ، اما اینکه متخصص سئو بر روی آنها تمرکز کند و از هدف واقعی آنها غافل شود ، کار اشتباهی است ، بنابراین جذب مخاطب اشتباهی که در خدمت اهداف شما نیست چه فایده ای دارد؟ به عنوان مثال ، سلما ژاکت های دستباف می فروشد و در وبلاگ خود مقالاتی در مورد نحوه ساخت ، انواع نخ مورد نیاز و نحوه استفاده از هر نوع را منتشر می کند. اگر کلمه کلیدی (threads) را انتخاب کنید ، ممکن است رقابت در موتورهای جستجو برای آن ضعیف باشد ، در این حالت می توانید نتایج جستجو را بالا ببرید.

اما مسئله این است که اکثر افرادی که به دنبال انواع نخ ها و نحوه استفاده از آنها هستند ، معمولاً به دوخت کت های خود علاقه مند هستند ، بنابراین به احتمال زیاد اکثریت علاقه ای به خدماتی که سلما ارائه می دهد با وجود بازدید زیاد ندارند. که او بدست خواهد آورد. با این حال ، اگر به عنوان مثال از کلمه کلیدی (کت های زیبا) استفاده می کنید ، ممکن است بتوانید به گروه هدف واقعی برسید.

درسی که در اینجا برای شناختن SEO به دست آمده است این است که اگر می خواهید نتایج رضایت بخشی بدست آورید ، اطمینان حاصل کنید که آنچه ارائه می دهید ، اعم از سرویس یا محصول ، با آنچه بازدیدکنندگان شما به دنبال آن هستند مطابقت دارد. این فقط مربوط به ترافیک نیست ، بلکه درمورد شناسایی خواسته های شما و یافتن کلمات کلیدی مناسب است که بازدیدکنندگانی را برای شما به ارمغان می آورد که می خواهند آنچه را که شما ارائه می دهید.

چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای یک برنامه جستجوگر جستجو می کنید؟

کلمه کلیدی کلمه یا گروهی از کلمات است که کاربر در موتور جستجو تایپ می کند تا به خواسته خود برسد و این کلمه کلیدی است که صفحه شما روی آن کار می کند. ابزارهای بسیاری وجود دارند که به شما در انتخاب کلمات جستجوی مناسب کمک می کنند ، مانند Google Keyword Planner ، که اطلاعات مربوط به میزان جستجو را بر اساس آمار خود Google به شما ارائه می دهد. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب به موارد زیر توجه کنید:

    کلمه کلیدی شما از میزان جستجوی بالایی برخوردار است.
    رقابت ضعیف یا متوسط ​​است: به سطح اولین سایتهایی که در نتایج رتبه بندی می کنند توجه کنید ، اطمینان حاصل کنید که آنها سایتهای بزرگی نیستند که از اعتبار بالایی در موتورهای جستجو برخوردار باشند ، سایتهای قدیمی (سن سایت) با بازدیدهای زیاد رقابت سختی دارند با.
    کلمه کلیدی را انتخاب کنید که اهداف شما را تأمین کند و مشتریان بالقوه شما را هدف قرار دهد.

جستجوگرها و موتورهای جستجو

بسیاری از کارشناسان سئو سعی می کنند بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوند که میزان جستجوی بسیار بالایی دارند ، بنابراین رقابت برای کلمات کلیدی با نرخ جستجوی پایین ضعیف است. به عنوان مثال ، آمازون تعداد زیادی بازدید از کلمه DVD دارد و همچنین از عناوین dvd مانند داستان اسباب بازی ، شوالیه تاریکی و غیره بازدید می کند. هیچ یک از این عناوین با تعداد ترافیکی که کلمه DVD دارد رقابت نمی کند اما آنها با هم هستند .

بنابراین ، هنگامی که به جستجو در جستجوگرها می پردازید و سعی می کنید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید ، فقط بر روی مواردی که دارای نرخ جستجوی گسترده هستند تمرکز نکنید ، بلکه از برخی از موارد معروف کمتر نیز استفاده کنید. در این حالت ، ابزار Keyword Tool گزینه خوبی برای یافتن ایده ها است. کلمه مورد نظر خود را وارد کنید و چندین گزینه برای افزودن کلمات دیگر به شما می دهد. متأسفانه ، اگرچه این ابزار نتایج را از بالاترین به پایین ترین سطح با توجه به میزان جستجو رتبه بندی می کند ، اما تا قبل از پرداخت ، میزان جستجو را نشان نمی دهد.

اهمیت ایجاد محتوا برای سئو چیست؟

بعد از اینکه در مورد SEO جستجو کردید و انتخاب کلمات کلیدی را شروع کردید ، مهم است که شروع به ساختن محتوایی کنید که با استانداردهای موتورهای جستجو مطابقت داشته باشد. پس از بایگانی سایت خود ، موتورهای جستجو عنکبوت های خود را به سایت شما می فرستند تا به طور خودکار در میان صفحات پرسه بزنند ، سپس تصمیم می گیرند که کدام کلمات کلیدی را به هر صفحه اختصاص دهند.

شما می توانید با بهینه سازی استراتژیک محتوا برای برخی از کلمات کلیدی ، بر "تصمیمات" آنها تأثیر بگذارید. همچنین باید توضیحی در مورد تصاویر ، ویدئوها و انواع محتوایی که عنکبوت های موتور به آن دسترسی ندارند اضافه کنید ، اگرچه خواندن محتوای متنی برای آنها آسان است ، اما به اندازه کافی توسعه یافته نیستند تا بتوانند تصاویر ، ویدئو و صدا را بشناسند.

اگر شروع به نوشتن متن کنید و به فکر رضایت بخشیدن به موتور جستجوگر هستید ، باعث می شود محتوای بدی ارسال کنید که کسل کننده به نظر برسد. بنابراین ، احتمال اینکه بازدیدکنندگان خود را به مشتری واقعی تبدیل کنید ، کمتر است زیرا محتوای ضعیفی در اختیار آنها قرار می دهید ، موتورهای جستجو متوجه می شوند و پس از آن شروع به کاهش رتبه می کنند.

ابتدا بر کیفیت محتوا تمرکز کنید و سپس با توجه به موارد زیر سعی کنید نتایج موتور جستجو را بهینه کنید:

    عنوان: یک عنوان جذاب قرار دهید که توجه خواننده را به خود جلب کند و ایده محتوا را منعکس کند. شما یک فرصت برای ایجاد اولین برداشت عالی دارید. سعی کنید کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان اضافه کنید اگر متن خوبی دارد. نگه دارید طول آن متوسط ​​است (بیش از 65 حرف)
    کلمات کلیدی: کلمات کلیدی خوبی را انتخاب کنید که بازدیدکننده داشته باشد و ایده محتوای شما را منعکس کند.
    طول محتوا: من محتوای اختصاصی می نویسم که بیش از 600 کلمه است.
    توزیع کلمه: کلمه کلیدی خود را در پاراگراف اول وارد کنید. اگر از نسخه وردپرس استفاده می کنید ، می توانید از ابزار Yoast SEO برای بررسی تراکم کلمه کلیدی خود استفاده کنید.
    پیوندها: برای تسهیل حرکت عنکبوتها بین صفحات خود پیوندهای داخلی را روی سایت خود قرار دهید و پیوندهای خارجی به سایتهای دیگر را به عنوان منابع معتبری قرار دهید که اعتبار شما را افزایش می دهد.
    کیفیت: محتوای برتر را با کیفیت بالا قرار دهید ، بازدید کنندگان به شما باز می گردند زیرا آنچه را که شما در جای دیگر ارائه می دهید پیدا نخواهند کرد.
    تجدید: اگر محتوای به موقع ارسال می کنید ، چیز خوبی است ، اما مهم است که دائماً به روز شود. سایتهای فعال که به طور دائمی منتشر می کنند بر نتایج جستجو اولویت دارند. اگر هر وقت وقت ندارید هر بار چیز جدیدی اضافه کنید ، یک بخش پرسش و پاسخ به مخاطبان خود اضافه کنید.

در بستر مستقل ، نویسندگان برجسته بسیاری را پیدا خواهید کرد که می دانند سئو و قوانین آن چیست و همچنین آنها از استراتژی های مختلف برای افزایش محتوای خود استفاده می کنند. در صنعت محتوا یک فریلنسر حرفه ای انتخاب کنید ، درباره آنچه می خواهید تصمیم بگیرید و به او اجازه دهید کار خود را انجام دهد.

توضیحات SEO و متا تگ

شرح متا به صورت برنامه نویسی یک برچسب در زبان HTML درون برچسب head در ابتدای هر صفحه برای توصیف محتوای صفحه و ارائه یک نمای کلی از آن است که در مثال زیر نشان داده شده است:
<head>

<meta charset = "UTF-8>

<meta name = "description" content = "بالا بردن رتبه سایت شما علم موشک نیست. برخی ممکن است باعث شود شما به این باور برسید که یادگیری آن زمان زیادی می برد ، که درست نیست. تسلط حرفه ای در این زمینه به آزمایش زمان نیاز دارد. ">

<meta name = "keywords" content = "seo، موتور جستجو">

<meta name = "author" content = "khamsat.com">

</head>

توضیحات متا توصیفی است که مانند عنوان زیر در موتورهای جستجو در زیر عنوان صفحه ظاهر می شود:

مثالی از توصیف متا، یکی از تعاریف سوال سئو چیست؟

برای اینکه متا توضیحات صفحه شما بر SEO شما تأثیر مثبت بگذارد ، به موارد زیر توجه کنید:

    در توصیف محتوای صفحه خود صادق باشید و گمراه نکنید
    اطمینان حاصل کنید که این یک توصیف کوتاه از بیش از 150 نویسه برای نشان دادن کامل باشد
    آن را فقط به محتوای صفحه اختصاص دهید و آن را از سایر صفحات تکثیر نکنید
    این باید حاوی کلمه کلیدی باشد که برای صفحه خود انتخاب کرده اید

عنوان در صفحات دوستانه جستجوگرها

H1 عنوان اصلی صفحه را برچسب گذاری می کند، سپس کدها به تدریج به عناوین پایین H2 ، H3 ، H4 کاهش می یابند. مثلا:

<h2> سئو چیست </ h2>

<h3> سابقه جستجوگرها </ h3>

معمولاً در هر صفحه فقط یک برچسب H1 وجود دارد و شما می توانید به تعداد مورد نیاز عنوان فرعی H2 ، h3 و h4 داشته باشید. شما باید از کلمه کلیدی در سرصفحه h1 استفاده کنید و بهتر است که حداقل یک بار در هدرهای h2 و بقیه عناوین زیر نیز از آن استفاده کنید، اما زیاد استفاده نکنید.

نقشه سایت و ارتباط آنها با نقشه سایت سئو

نقشه های سایت مانند یک نقشه راه برای عنکبوت های موتور جستجو هستند و آنها بر دو نوع هستند: نقشه سایت html و نقشه سایت xml. تنها تفاوت این است که مورد دوم برای موتورهای جستجو است. اگر تعداد صفحات سایت شما چند صد صفحه باشد ، اگر در HTML نوشتید می توانید همه آنها را روی نقشه قرار دهید ، اما اگر هزاران باشد می توانید فقط مهمترین ها را قرار دهید برخلاف نقشه های xml که حتی اگر یک میلیون صفحه باشد ، شامل تمام صفحات سایت هستند.

سایت هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا به آسانی یک نقشه سایت XML برای سایت خود ایجاد کنید ، مانند XML Sitemap Creator ، پس از بارگذاری پرونده ، آن را به Google Webmaster Central و Bing ارسال کنید تا موتورهای جستجوی اصلی شما را بشناسند.
نام دامنه و سن سایت

یک نام دامنه که حاوی کلمه کلیدی موردنظر شما باشد ، اگر آن را در دسترس پیدا کنید ، اگر سایت شما در زمینه ورزش باشد ، ایده خوبی است، به عنوان مثال ، نام دامنه حاوی کلمه "sport" و اگر کالای خاصی مانند "کتاب" را ارائه می دهید، داشتن نام دامنه در کتاب نیز بسیار خوب است.

تطبیق نام دامنه با کلمه کلیدی که روی آن تمرکز کرده اید یکی از عوامل اصلی در سفر شما برای شناختن سئو سایت است. همانطور که "عصر سایت" به عنوان سایتهایی که مدتها پیش تاسیس شده اند در ابتدا بر آن سایتهای جدید اولویت دارند ، خصوصاً اگر بازدید خوبی داشته باشند و محتوای اختصاصی ارائه دهند که به طور مداوم تجدید می شود.
ساختار URL

ساختار پیوند برای مخاطبان شما مهم است ، اگرچه کارشناسان سئو در مورد موثر بودن آن برای موتورهای جستجو اختلاف نظر دارند. اگر پیوندهای سایت شما نامرتب باشد ، موتورهای جستجو برای دستیابی به آنها تلاش می کنند ، در این صورت شما نمی توانید سایت خود را به خوبی بایگانی کنید. نکات زیر را بخاطر بسپارید:

    پیوندهای شما نباید حاوی نویسه های عجیب و غریب باشد ($ @! *٪ =؟)
    سعی کنید پیوندهای خود را طولانی نکنید
    فقط از اعداد و حروف استفاده کنید
    برای جدا کردن کلمات به جای (_) از (-) استفاده کنید

شرح برچسب های عکس Alt

لازم است Alt Tags و توضیحاتی برای هر تصویر اضافه شود تا موتورهای جستجو آن را تشخیص دهند و بتوانند آن را به خوبی رتبه بندی کنند و حتماً تصویر را بر اساس آن نامگذاری کنید. به عنوان مثال ، اگر یک عکس فوری از عکس دارید ، باید به موتورهای جستجو بگویید که این عکس یک عکس فوری سفید با استفاده از برچسب های Alt است. همانطور که در زیر نشان داده شده است برای ساده کردن این نکته:

نمونه ای از توضیحات تصویر Alt Tag یکی از تعاریف سوال سئو چیست

بک لینک و تأثیر مهم آنها در سئو

بک لینک یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است ، بنابراین شما نمی توانید به جستجو در سئو بپردازید و به اهمیت حیاتی ایجاد بک لینک در سایت خود پی نمی برید. بک لینک گروهی از سایتها هستند که به پیوند سایت شما اشاره می کنند. با این حال ، کیفیت این سایت ها از تعداد مهمتر است ، زیرا بسیاری از مدیران وب اشتباه می کنند که از طریق سایت های ضعیف و بی ارزش ، بک لینک تهیه می کنند ، مانند کپی کردن مطالب یا رتبه بندی ضعیف.

برای این کار ، شما باید بیشتر تمرکز کنید که سایت های مهم به سایت شما مراجعه می کنند و آنچه در اینجا منظور می شود ، آن دسته از سایت ها هستند که دارای اعتبار بالایی در موتورهای جستجو هستند و همچنین اگر به همان زمینه سایت شما علاقه مند باشند ، بهتر است. همچنین ، پیوندهای موجود در متن مطالب از پیوندهای موجود در پایین صفحه یا کنار صفحه مهمتر هستند.

از به دست آوردن بک لینک از سایت های متقلب یا سایت هایی که هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارند ، خودداری کنید. همچنین ، پیوندهای متقابل (من را در سایت خود پیوند دهید و من شما را در سایت خود پیوند می دهم) خیلی مفید نیستند و معمولاً توسط موتورهای جستجو کشف می شوند و مجازات های شدیدی را به دنبال دارند.

در اینجا چند روش برای افزایش تعداد پیوند شما وجود دارد:

    سایت های اجتماعی: علاوه بر این که از سایت های شبکه جهانی مانند فیس بوک و توییتر بک لینک می گیرید ، اگر بتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید ، در افزایش تعداد بازدیدها نیز سودمند خواهد بود و تعداد بالای بازدیدها به خودی خود باعث افزایش تقدم شما در بالاترین. شما ارائه دهندگان خدمات زیادی را در Fiverr پیدا خواهید کرد تا در این زمینه به شما کمک کنند. همچنین بهتر است از مزایای وبلاگ ها و انجمن های آزاد استفاده کنید تا پیوندهای خود را به طور غیرمستقیم در متن بهره مند شدن از خواننده و غنی سازی بحث در مورد یک موضوع خاص قرار دهید ، جامعه I / O Hasob مثال خوبی است که به شما امکان انجام این.
    دایرکتوری ها: تعداد زیادی از آنها در اینترنت وجود دارد ، سایت خود را به آنها اضافه کنید.
    100 سایت برتر: بهترین افرادی که می توانند پیوند شما را در سایت خود قرار دهند ، سایتهایی هستند که رتبه برتر 100 را در زمینه شما دارند ، مطمئناً بیشتر آنها شما را به عنوان یک رقیب می بینند و به راحتی این سرویس را به شما ارائه نمی دهند. با این حال ، نامه خوبی که می خواهد سایت شما در یک مقاله تبلیغاتی که برای آن هزینه می کنید ذکر شود ، نتیجه خوبی خواهد داد.
    تالارها: بسیاری از تالارهای گفتمان ویژگی امضا را دارند ، می توانید پیوندی به سایت خود در آنجا قرار دهید. با مراجعه به سایت خود به عنوان منبع مباحثی که با آنها منتشر می کنید.

در پایان، دانستن اینکه SEO چیست موضوعی طولانی برای گفتگو و پر از استراتژیهای مختلف برای SEO است. فقط به یاد داشته باشید که هدف موتورهای جستجو تلاش برای ایجاد یک تجربه کاربری کامل است ، آنها نمی خواهند قوانین خود را به آن تحمیل کنند شما اما آنها می خواهند که از نظر کاربر خوب باشید و آنچه را می خواهید به شما ارائه می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۲
مریم رحیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی